5 tips til at få styr på det tekniske ved din hjemmeside

Har du en hjemmeside? Skal den bruges professionelt? Fx som en webshop, hvor du skal kunne modtage ordre? Så er det vigtigt, at alt spiller – især når der kommer besøgende, hvilket er potentielle kunder. Hvis du er helt ny i det med hjemmesider, kan det virke enormt stressende og forvirrende. Dette bliver i den grad forstærket, hvis du ikke interesserer dig synderligt for hjemmesider, og egentlig ville ønske, at andre kunne tage sig af den del, så du kan fokusere på det, du virkelig brænder for.

denne her side kan du klikke ind og læse meget mere om, hvordan et webbureau kan træde til og hjælpe dig til at opnå den helt perfekte løsning efter dine behov. Med et lokalt webbureau i København har du mulighed for at kontakte dem direkte og få et uforpligtende tilbud. Her vil de gå ind og kigge på lige netop din hjemmeside og forholde sig til, hvad der skal laves, og hvad det kræver af tid, for at kunne nå hen til en færdig løsning ud fra dine ønsker og behov. Det er derfor altid værd at overveje, da du ikke binder dig til noget. Der er derfor ikke nogen grund til ikke at takke ja. Du bør i hvert fald overveje det.

Få hjælp udefra

Ja, som allerede nævnt, så er det bare praktisk at kunne få hjælp udefra. Der sidder mennesker i bureauer, der ikke laver andet end at nørde hjemmesider – og de elsker det og er ikke mindst dygtige og gode til det. Det er derfor bestemt værd at overveje, om du ikke skulle gribe ud efter denne hjælp. Du får hjælp af dygtige fagpersoner, der skræddersyr en løsning helt efter det, du ønsker. Derfor foregår der også en sparring, hvor du skriver alt det, du ønsker, din hjemmeside skal kunne, og så får de magien til at ske.

Spar tid

Og så siger det sig selv, at ved at få hjælp af personer, der har styr på det, de laver, så kan du spare utroligt meget tid. For hvis du selv skulle stå for det, kan det hurtigt tage ti gange så tid, fordi du ikke ved, hvordan du skal gribe det an, og fordi du muligvis skal forbi en masse fejl først. Tidsmæssigt kan det næppe betale sig, og derfor kan det i de fleste tilfælde sagtens betale sig at få andre til at gøre det. Det løses hurtigere, og mens de laver det, du ikke har lyst til, kan du få udrettet en masse andre steder.

Optimer altid billeder

Noget af det, du dog bør sætte dig ind i, er billeder. Dem kommer du med garanti til at skulle lægge op i ny og næ på din hjemmeside – særlig hvis du handler med produkter og skal tilføje nye til dit katalog. Du skal altid sørge for at optimere dine billeder, så de ikke trækker alle kræfter ud af din hjemmeside. Det gør du ved at gøre dem mindre i størrelse, uden at det behøver at betyde, at du mister i billedekvaliteten. Find ud af, præcist hvordan du gør dette, så du selv har styr på det hver gang, der skal lægges nye billeder op – det er nemlig ikke tiden værd at skulle spørge om hjælp hver eneste gang.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.